Magnus Ugglas succéföreställning ”Hallå! Popmusik, kickar å kläder”
fortsätter i Stockholm

Magnus Ugglas monolog Hallå! Popmusik, kickar å kläder har hyllats av en enad kritikerkår. Föreställningen hade premiär den 21 oktober 2015 och har spelats för utsålda hus på Teater Galeasen, Orionteatern, Dramaten och har gästat Lorensbergsteatern och åkt på turne med Riksteatern. 

Den självbiografiska monologen signerad Martin Luuk, kretsar främst kring hur karriären startade och fram till epokgörande skivan ”Om Bobo Viking” men gör även nedslag i andra delar av hans karriär och liv fram till idag. Berättelser från barndomen, hur popmusiken invaderade honom, drömmarna och genombrottsåren på 70-talet varvas med låtarna från samma period.

I pressen har monologen hyllats unisont av en enad kritikerkår. DN utsåg den till ”årets show”, SR P1 Kulturnytt var ”betagen av detta bedårande barn av sin tid”, Aftonbladet ansåg att Magnus Uggla var ”lysande som sig själv” och Svenska Dagbladet sa att det inte kunde bli mycket bättre.

Recensioner:
DN: http://www.dn.se/kultur-noje/konsertrecensioner/halla-popmusik-kickar-a-klader-med-magnus-uggla-pa-teater-galeasen/
SR: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6284809&playaudio=5494014
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/scen/article21626010.ab
SVD: http://www.svd.se/estradoren-magnus-uggla-i-toppform

Föreställningen är regisserad av Sunil Munshi, senast aktuell som regissör och scenograf för succéföreställningarna ”Jag vill inte dö jag vill bara inte leva”,  av Ann Heberlin, och ”Petra von Kants bittra tårar” av Rainer Werner Fassbinder på Dramaten

—–

Utsålda hus och 150 000 besökare på Börsen, Rondo och på turné!!!

Magnus den Store hade premiär 24 januari 2013 på Hamburger Börs i Stockholm och slog då rekord i biljettförsäljning som den mest sålda produktionen innan en premiär i Hamburger Börs historia. Succéshowen fortsatte till Rondo i Göteborg hösten samma år och avslutades med en Sverigeturné våren 2014. Totalt sågs showen av imponerande 150 000 besökare.  Ett live-guldalbum med musiken från showen kan också läggas bland framgångarna.


 

Se Expressens TV reportage från succéshowen: